• Импресум
Friday, June 12, 2026
METRO.mk
  • Почетна
  • Вести
  • Живот
  • Забава
  • Љубов
  • Спорт
  • Хороскоп
Нема резултати
Погледни ги сите
  • Почетна
  • Вести
  • Живот
  • Забава
  • Љубов
  • Спорт
  • Хороскоп
Нема резултати
Погледни ги сите
METRO.mk
Нема резултати
Погледни ги сите

И само 4.000 чекори дневно се доволни за подобрување на здравјето

16/08/2023
Време за читање: 1 минути
A A
И само 4.000 чекори дневно се доволни за подобрување на здравјето

Веќе подолго време се зборува за магичната бројка од десети илјади чекори дневно за луѓето да бидат здрави и „фит“, но ново истражување покажува дека и помалку од половина од тaa бројка би можело да бидат доволни за одржување на здравјето.

Анализата со којашто биле опфатени повеќе од 226.000 луѓе ширум светот покажала дека 4.000 чекори дневно се доволни да почне да се намалува ризикот од прерана смрт од која и да е причина. Колку повеќе чекори ќе се направат повидлива и поголема станува ползата за здравјето на поединецот, велат истражувачите. Секои дополнителни 1.000 чекори над границата од 4.000 го намалил ризикот од рана смрт за 15 отсто, сѐ до 20.000 чекори дневно.

Тимови од Медицинскиот факултет при полскиот Универзитет во Лоѓ и Медицинскиот факултет при Универзитетот Џонс Хопкинс во Вашингтон, откриле дека предноста на пешачењето се применува на сите полови и на секоја возраст, без оглед на тоа каде луѓето живеат. Меѓутоа, најголеми предности се воочени меѓу помладите од 60 години.

Професорот Мациеј Банаш од Универзитет во Лоѓ вели дека иако расте бројот напредни лекови, тие не се единствениот одговор за спречувањето на прераната смрт.

„Верувам дека секогаш треба да ги нагласуваме промените на начинот на живеењето, вклучително и исхраната и вежбите… би можело да бидат барем подеднакви или дури и повеќе ефикасни во намалувањето на кардиоваскуларниот ризик и продолжувањето на животот“, вели полскиот професор.

Според податоците на Светската здравствена организација (СЗО – WHO), недоволните физички активности се одговорни за 3,2 милиони смртни случаи секоја година, што е четвртата најчеста причина за смрт во светот.

Ханеј Фајн, лична тренерка и инструкторка во глобалната фитнес компанија „Barry’s“, ги истакнува проблемите кои настануваат поради предолгото седење.

„Тоа може да го забави вашиот метаболизам и да влијае врз растот и силата на мускулите, што може да предизвика болки“, вели Фајн за BBC.

Таа ја појаснува и важноста на активностите без вежбање „што со едноставен речник кажано е сѐ што правиме што користи енергија и согорува калории“.

„Задачите како стоењето, носењето продукти од купување, миењето на подот, чекорењето додека се зборува по телефон… сѐ тоа се малите нешта коишто нѐ прават активни и помагаат поефикасно да ги согоруваме калориите“, вели Фајн.

Додава и дека додавањето на редовни прошетки е исклучително важно.

„Одењето може да го намали крвниот притисок, да ги зајакне мускулите за да се заштитат коските, моќе да го зголеми нивото на енергијата и да произведе ендрофини, како и да помогне во одржувањето на здравата тежина со здрава исхрана“, вели Фајн додавајќи дека таквата активност, којашто е достапна речиси за сите, претставува полза и за ментално здравје.

МОЖЕБИ ЌЕ ВЕ ИНТЕРЕСИРА:

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Студентите од приватните факултети бараат бесплатен градски превоз во Скопје
Вести

Напад врз контролор на ЈСП поради неплатен билет

11/06/2026
Пронајдени 5.880 парчиња пиротехника во струмичко
Вести

Сообраќаен инцидент прераснал во обид за убиство, истрага против двајца браќа

08/06/2026
Нема активни пожари во Македонија
Вести

Инцидент во Скопје: Изгоре паркиран автомобил, истражуваат причините

06/06/2026
Финансиска полиција со детали: Како била местена набавката во Царина, осомничен и Стефан Богоев
Вести

Финансиска полиција со детали: Како била местена набавката во Царина, осомничен и Стефан Богоев

03/06/2026
Учениците во Полска ќе ги оставаат телефоните во шкафчиња од септември
Вести

Учениците во Полска ќе ги оставаат телефоните во шкафчиња од септември

03/06/2026
Се ограничуваат цените на доматите, пиперот, кромидот, бананите, портокалите, лимонот
Вести

Еве зошто треба почесто да јадете пиперки

01/06/2026
Следна вест
Дневен хороскоп за среда, 16-ти август 2023-та

Дневен хороскоп за среда, 16-ти август 2023-та

Најнови вести

Студентите од приватните факултети бараат бесплатен градски превоз во Скопје

Напад врз контролор на ЈСП поради неплатен билет

11/06/2026
Со 59 гласа „за“ Собранието го поддржа Предлог-законот за игрите на среќа

Со 59 гласа „за“ Собранието го поддржа Предлог-законот за игрите на среќа

11/06/2026
Мексико славеше со 2-0 на отворањето на Светското првенство

Мексико славеше со 2-0 на отворањето на Светското првенство

11/06/2026
13-годишник со „бмв“ се судри со автомобил, две лица со тешки повреди во болница

Инцидент во Романовце: Две лица уапсени по физичка пресметка со нож

11/06/2026
Проданоски: Старо Лагово ќе стане центар на спорт, забава и адреналин

Проданоски: Партнерствата со европски општини се клуч за напредок на Прилеп

11/06/2026
Алкалоид Скопје (ALK), НЛБ Банка АД Скопје (TNB) и Македонски Телеком Скопје (TEL) со најголем промет, МБИ10 се намали за 0,19% на 9.959,02 поени

Македонската берза во пораст: МБИ10 порасна за 0,35 отсто, најтргувани акциите на Алкалоид

11/06/2026
  • Импресум
Информации: +00 389 123 456 789

Developed by Konzoto. Hosted by Konzoto.

Нема резултати
Погледни ги сите
  • Почетна
  • Вести
  • Живот
  • Забава
  • Љубов
  • Спорт
  • Хороскоп

Developed by Konzoto. Hosted by Konzoto.